Compozitia unei Tigle Decra

1. Miez de otel. Tipic 0.45 mm grosime (chiar mai mult pentru unele modele – 0.6 mm sau chiar 0.9 mm).

2. Protectie de zinc sau aluminiu-zinc. Procesul de galvanizare al modulului Decra este performant. Galvanizarea cu aluminiu-zinc ofera imbunatatiri in performanta comparativ cu galvanizarea simpla, cu zinc. Mai mult decat atat, ultimul strat (8) de vopsea poliesterica ofera o protectie suplimentara.

3. Strat de conversie cromata. Acesta este un proces prin care otelul galvanizat este curatat si pregatit pentru straturile urmatoare. Procesul de conversie cromata este esential pentru aderenta celorlalte straturi, pe termen lung.

4. Acoperire cu grund epoxidic. Un grund epoxidic pe baza de uleiuri organice este aplicat pe fiecare fata, protejand galvanizarea de mediul inconjurator si avand rol de substrat pentru straturile urmatoare.

5. Rasina acrilica flexibila. Se aplica la fata exterioara a modulului, are consistenta cauciucului atunci cand se fixeaza, si are rolul de a absorbi zgomotele si de a fixa granulele de piatra.

6. Granule de piatra. Sunt aplicate prin imprastiere la suprafata modulului. Stratul de granule are rolul de a proteja straturile de dedesubt de radiatiile ultraviolete, si este cel care da tiglei metalice Decra aspectul traditional. Stratul de granule de piatra joaca un rol important si in disiparea picaturilor de ploaie, reducand astfel zgomotul.

7. Lac acrilic transparent. Ultimul strat de la suprafata modulului. Incapsuleaza granulele de piatra, in acest fel praful nemaiputand sa patrunda in interstitii. Astfel, se reduce foarte mult posibilitatea aparitiei de muschi sau alge pe acoperis. Totodata, acest strat are si un rol estetic.

8. Acoperire interioara de poliester. Aceasta este principala trasatura care deosebeste Decra de imitatiile existente pe piata. Acoperirea de poliester are rolul de a oferi o protectie suplimentara la coroziune, astfel Decra devenind cea mai buna alegere pentru mediile saline si umede din apropierea marii.

Avantajele greutatii reduse

Acoperisul Decra are, tipic, o greutate de 7 ori mai mica decat tigla ceramica sau din beton. Reducerea dramatica a greutatii acoperisului poate insemna, pentru proprietar, o reducere semnificativa de costuri, fara efecte negative in ceea ce priveste calitatea constructiei si a produsului.

Tigla Decra este usoara si permite utilizarea eficienta a celorlalte materiale de constructii si permite ca structura sa fie proiectata avand in vedere performanta si eficienta.

Atunci cand caracteristicile de invelitoare usoara ale sistemului Decra sunto combinate cu rezistenta la intemperii si coroziune, devine posibila executia acoperisurilor intr-o forma modulara, ceea ce ofera urmatoarele beneficii:

Tigla Decra diminueaza zgomotul facut de ploaie si grindina pe acoperis

Ai stat vreodata intr-o mansarda a unei case acoperita cu tigla metalica obisnuita sau cu tabla faltuita? Acesta este unul din principalele motive pentru care unii aleg ca solutie de invelitoare tigla traditionala.

Decra, prin constructia ei, are performante importante in ceea ce priveste diminuarea zgomotului ploii si al grindinei. Rasina acrilica cu care sunt fixate granulele de piatra de pe suprafata, avand consistenta flexibila a cauciucului, absoarbe o mare parte din zgomote.

De asemenea, suprafata exterioara neregulata ajuta la disiparea picaturii de ploaie si deci la diminuarea zgomotului.

Tigla Decra este mai rezistenta decat tigla traditionala – Economii prin rezistenta

Te-ai gandit vreodata cati bani se duc pe materialele distruse la transport sau montaj, sau cati bani trebuie sa cheltuiesti pe parcursul folosirii unui acoperis de tigla traditionala? Spre deosebire de tigla ceramica sau din beton, modulele Decra nu se sparg la transport sau montaj.

Inima de otel a modulelor Decra face ca aceasta sa aiba o rezistenta net superioara la impact comparativ cu tigla traditionala. Spre deosebire de tiglele ceramice sau din beton, modulele Decra nu se sparg la impact.

Traim intr-o tara in care, periodic, au loc caderi de grindina. Este evident ca o tigla metalica, cum este Decra, se comporta mult mai bine la acest fenomen meteorologic decat tiglele traditionale. Iar acest lucru se intampla fara sa se faca rabat la aspectul traditional.

Protectia marginilor de taiere

Inima de otel a modulului Decra este protejata de o galvanizare de calitate care ofera o imbunatatire semnificativa in performante comparativ cu producatorii de tigla metalica orientati pe produse ieftine, de calitate mai slaba.

Daca sunt taiate cu ghilotina, foarfeca de tabla sau nibblerul (rontaitoare), modulele Decra nu au nevoie de protectie suplimentara pentru marginea de taiere, acolo unde miezul de otel este expus mediului. Utilizarea unui echipament de taiere corespunzator nu distruge galvanizarea si permite modulului sa se auto-protejeze printr-un proces fizic numit pila galvanica, explicat mai jos.

Doua metale diferite, fiecare cu potential electric diferit, in contact direct intre ele si in prezenta unui electrolit (apa) formeaza o celula galvanica. In aceasta celula galvanica, electronii atomilor de zinc, care au sarcina electrica mai mica, sunt atrasi de catre atomii de otel, care au sarcina electrica mai mare. Aceasta incarcare suplimentara cu electroni a atomilor de otel protejeaza otelul impotriva coroziunii. Fenomenul mai este cunoscut si sub numele de pila galvanica.

Coroziunea poate avea loc numai in metalele care-si pierd electronii in electrolit. Acest lucru se poate intampla in absenta galvanizarii, care poate fi distrusa prin taierea cu echipamente necorespunzatoare, cum ar fi flexul, care produce caldura la taiere. Atata vreme cat se utilizeaza echipamentele recomandate (ghilotina, foarfeca de tabla sau nibbler), atomii de otel se vor incarca negativ cu electroni din stratul galvanic, si coroziunea nu va mai avea loc.

Tigla Decra, prietena mediului

Inima modulelor Decra este creata din otel, cel mai reciclat material din lume, si este asa inca de acum 150 de ani. Toti producatorii de otel se bazeaza pe reintroducerea in circuit de mari cantitati de otel folosit pentru a creste eficienta, astfel ca, practic, este imposibil sa gasesti ceva fabricat din otel „virgin”. De fapt, otelul nou contine de regula cam 25% otel reciclat.

Bineinteles, aceasta inima de otel este cea care-i da sistemului Decra greutatea usoara si, in consecinta, eficienta volumica mare. In acest moment, in tarile Europei, din consumurile nationale de energie, un procent mediu de 22% il reprezinta transporturile de materiale.

Un metru cub de module Decra acopera aceeasi suprafata ca o cantitate intre 6 si 12 metri cubi de tigla ceramica sau din beton. Ca numar de paleti, aceasta ar insemna aproximativ 8 paleti de tigla traditionala la 1 palet de Decra. Mai simplu, imagineaza-ti 8 camioane de tigla traditionala livrand marfa pe un santier; pentru aceeasi suprafata de invelitoare, ar fi necesar numai 1 camion Decra.

Este evident ca Decra ajuta la reducerea consumului de combustibili fosili, precum si la emisiile de gaze in atmosfera. Eficienta volumica (beneficii pentru sanatate)

Natura compacta a sistemului Decra are beneficii aditionale; utilizarea mai scazuta de camioane grele este un mod simplu si eficient de a reduce emisiile de particule toxice PM10 si NOx. Studiile arata ca, desi autoturismele sunt principala sursa de poluare a mediului datorita numarului lor mare, camioanele grele tind sa devina cea mai importanta sursa de PM10 si NOx.

Efectul nedorit al acestor particule, in special bolile respiratorii, este o problema din ce in ce mai prezenta. Particulele care pot fi inhalate si pot astfel ajunge in plamani au, in general, diametrul sub 10 microni (particulele PM10). Particulele PM10 pot trece de laringe si pot ajunge in plamani, cauzand boli pulmodare. Particulele NOx pot avea atat efecte acute (pe termen scurt) cat si cronice (pe termen lung) asupra sanatatii, in special a bolnavilor de astm – in principal datorita NO2.